måndag 1 april 2013

Att ha solat.


God kväll! :)

Då har jag landat i soffan efter ytterligare en underbar dag.
Gårdagskvällen avrundades efter pizza-häng hos trevliga vänner,
med att jag skulle hjälpa lillasyster med en tårta.
Så efter många tålmodiga tillrättavisningar och 
"nej det där har inte rätt konsistens och det kommer inte fungera",
 ett antal svordomar men en väldigt fin födelsedagstårta senare 
kan jag konstatera att tårtbakning är inte min grej.

Men visst blev den fin? ;)








 Väl idag, efter att jag sovit mig igenom hela färden hem,
har vi sedan mest spenderat dagen utomhus i färd med att trycka ner pinnar 
i gräsmattan för att planera hur stort det blivande trädäcket innefattande badtunnan ska bli.
Så underbart med sol, 
bara att kunna sitta ner på gräsmattan, 
med våra ritningar och skrynkliga papper runtom 
och riktigt känna hur det bränner på kinderna och hur fler fräknar dyker upp på näsan.









Fick leta riktigt noga för att hitta den här lilla rackaren, men här är den! :)
Snödroppar och andra små gröna uppstickare i gräsmattan, 
det ni, det är riktiga vårtecken.


Trevlig kväll:)

Kram,
Em




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar