torsdag 28 februari 2013

Walk-in-closet.


God kväll finingar!


 Tänkte nu ge er en lite tjuvkik på vår nybyggda Walk-in-closet;)
Det är inte helt och hållet färdigt än,
men det tar sig allt eftersom.
Efter ytterligare bortsortering av sådana plagg som inte använts de senaste fem åren,
(måste tillägga att två stora påsar redan åkt till Second Hand)
så tänker jag mig även en tjock fluffig matta, 
lite snygga krokar till exempelvis halsband, armband, locktång
och så självklart lite piffigare förvaringslådor och annat som gör det där lilla extra mysiga;)



Gardrobssystem/IKEA




 

 Den här halvsuddiga bilden tog jag bara med 
för att visa A's fiffiga dörrkonstruktion (titta i spegeln).
Vi har verkligen funderat mycket på det här med dörr,
då det inte är det lättaste när det enbart är omkring 1,80 meter i takhöjd.
Så, tillslut kom A på att göra en dörr i lite "ruffare" stil,
med hjälp av gamla oslipade brädor i olika storlekar.
Det hade ju inte passat var som helst, men det blev så himla snyggt tillsammans med de putsade väggarna och de andra vitmålade brädorna som vi har på motsatta väggen.
Jag är nästan lite sådär överdrivet nöjd ;)

(För er som läst tidigare inlägg, 
så var det den här dörren som jag fick förfrysningsskador av i förra veckan, 
då jag, i omgångar, stod i vår verkstad ett antal timmar för att måla den..)



Och istället för ett "vanligt" handtag med lås, tyckte vi att det här passade bättre;)




Nu är det dags för mig att ta tag i projektet 
som jag inhandlade delar till på Mr. Kamprads varuhus för mer än en vecka sedan.
A bara suckar och frågar undrande varför jag hela tiden måste påbörja något nytt,
men jag menar, det finns ju så många bra idéer som måste förverkligas:)
Inte sant? ;)



Ha en fortsatt trevlig kväll! :)

Kram, 
Em

2 kommentarer: