tisdag 12 februari 2013

Fynd;)


Godkväll!
 

Sitter nu tillbakalutad i soffan efter ett långt arbetspass avrundat med ett härligt Box-pass;)
Tänkte nu visa mitt fynd! :)





 
Sprang över den här underbara vasen i en liten Noa Noa-butik när vi var i Sthlm i helgen.
Den var nedsatt hejdlöst mycket och kunde därför inte motstå den;)
Till och med A som lite motvilligt följde med in i butiken stannade upp och sa "ja, varför inte?"
(vilket är ett förträffligt bra påstående för att komma från honom gällande inredningsprylar jag vill köpa!).

Så.. till problemet.. min alldeles för lilla väska! :S

Butiksinnehavaren, en väldigt söt skönsjungande storväxt kvinna,
var mycket trevlig och tillmötesgående när jag beskrev mitt problem
 om att få med den här i handbagaget.
Så, efter mycket invirande i wellpapp och snöre och tejpande
samt viss hjälp av norrmannen bakom mig i kön,
lyckades vi med gemensamma krafter åstadkomma något som förhoppningsvis skulle hålla vasen hel under hela flygresan:)

Vad underbart det där är, möten vi gör:)
Så nu har jag stoppat in minnet av att stå och småfnissa tillsammans med en vacker, öppen kvinna som spontant stämmer upp till "no women no cry" när den börjar spelas, samtidigt som norrmannen bakom mig sneglar skeptiskt på våra försök till inslagning och som tillslut suckar lätt och milt påpekar att "ja men det hade nog varit bättre om ni gjort så här", in i den där vasen. Så varenda gång jag nu tittar på den ler jag inombords och tänker på kvinnan (som jag inte ens vet namnet på ), norrmannen och A som bara skakar på huvudet 
och mumlar något om att "jag väntar utanför".
Möten med andra människor alltså, vad vore vi utan dem? :)

 
Vasen är alltså hel och och står för tillfället i köket.
Känner jag mig själv rätt så kommer den till att förflyttas ganska många gånger;)
Jag ser den framför mig med långa vitmålade kvistar i,
så nu får det bli bra väder så att jag kan ut och skoga i trädgården;)
Än så länge får den vara förvaring för vinkorkar.
 

Gud vad det har snöat här på landet idag, det får gärna avta lite nu tycker jag,
så att man inte behöver stiga upp suuuupertidigt och skotta fram bilen imorgon bitti.. :S

 

Önskar er en fortsatt trevlig snöig kväll:)


Kram,
Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar